Yritys: Mikä on yrityksenne opiskelijastrategia?
Suomessa on noin 400 000 toisen asteen ja reilu 270 000 korkeakouluopiskelijaa. He muodostavat merkittävän osan väestöstä ja ovat tärkeässä vaiheessa yrityksen näkökulmasta.
Yrityksen ei kannata olla hyödyntämättä tätä valtavaa opiskelijakohderyhmää, jos löytyy taatusti valtaosalle yrityksistä uutta asiakaskuntaa – tai vaikkapa työntekijöitä.
Mitä opiskelijoille kuuluu?
Inflaatio, nousseet korot, elinkustannukset ja yleinen taloudellinen tilanne ajaa opiskelijoita yhä tiukemmalle taloudellisesti. Siitä huolimatta on tutkittu, että opiskelijat käyttävät tuloihin nähden enemmän rahaa kuin muu väestö. Kiristynyt tilanne vain lisää hintatietoisuutta sekä erilaisten opiskelijaetujen merkitystä opiskelijoille. Toisaalta yritystenkin kannalta tiukassa taloustilanteessa on hyödyllistä löytää kustannustehokkaita ja kohdennettuja tapoja tavoittaa uuttaa potentiaalista asiakaskuntaa.
Yritysten onkin hyvä pohtia; mikä on yrityksemme opiskelijastrategia? Olemmeko me opiskelijamyönteinen yritys joka tarjoaa opiskelijaetuja? Miten rekrytoimme opiskelijatyövoimaa?
Opiskelijakohderyhmän tavoittaminen on äärimmäisen tärkeää, sillä pitkät asiakassuhteet alkavat aina hyvissä ajoin. Sama pätee myös työsuhteisiin – harjoittelu tai kesätyöt voivat johtaa pitkään työuraan. Jo 4 000 eri alan yritystä on päättänyt alkaa tarjota Slicen avulla opiskelijaetua tai toteuttaa rekryä.
Slice on Suomen suurin opiskelijaetupalvelu, jota hyödyntää useita satoja oppilaitoksia aina toisesta asteesta korkeakouluihin ympäri Suomea. Palvelun avulla yritykset tavoittavat opiskelijat joko valtakunnallisesti massana, tai kohdennetusti paikallisesti.
Slice on toiminut paremman opiskelijaelämän puolesta jo vuodesta 2018. Tämä ei olisi mahdollista ilman yhteistyökumppaneita, joita on vuosien aikana kertynyt tuhansittain niin paikallisista toimijoista aina valtakunnallisiin ketjuihin.
Maksuttomasta sovelluksesta opiskelijat löytävät parhaat opiskelija-alennukset, opiskelijaelämää koskettavat sisältöartikkelit sekä työ, – ja harjoittelupaikat. Näiden avulla tehdään opiskelijan elämästä joka päivä hieman edellistä parempi.
Varmista, ettei yrityksenne jää opiskelijakohderyhmästä paitsi.
Helpoiten päästään alkuun jättämällä yhteydenottopyyntö sivun alareunasta osoitteessa www.slice.fi/yrityksille
Kirjoittaja Marko Siltala,
toimitusjohtaja Slice.fi